تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 خرداد 1403 - 18:45
کد خبر : 4877

اگر میزان دستمزد در بیمه کمتر از حقوق باشد چه باید کرد؟/ کارگاه های دارای دستمزد مقطوع بخوانند

اگر میزان دستمزد در بیمه کمتر از حقوق باشد چه باید کرد؟/ کارگاه های دارای دستمزد مقطوع بخوانند
در صورتی که عنوان شغلی با شغل واقعی وی تفاوت داشته باشد فرد می تواند اعتراض خود را ثبت کند و تامین اجتماعی نیز با ارسال بازرس نسبت به تصحیح عنوان شغلی اقدام می کند.

کارشناس تامین اجتماعی در گفتگو با کارگر ۲۴ اظهار کرد: اقدام پسندیده ای که سازمان تامین اجتماعی شروع کرده، ارسال پیامک کارکرد بیمه ماه قبل به بیمه شده است. این اقدام جهت اطلاع بیمه شده از عنوان شغلی و میزان دستمزد فرد است که در صورت مغایرت اعتراض کند.

هادی جعفری گفت: در صورتی که عنوان شغلی با شغل واقعی وی تفاوت داشته باشد فرد می تواند اعتراض خود را ثبت کند و تامین اجتماعی نیز با ارسال بازرس نسبت به تصحیح عنوان شغلی اقدام می کند.

جعفری اضافه کرد: در صورتی که میزان دستمزد در بیمه کمتر از حقوق واقعی دریافت شده کارگر باشد نیز می توان اعتراض کرد چرا که مبنای پرداخت تعهدات بیمه ای نظیر بازنشستگی و دوران استراحت پزشکی و بیکاری و ازکار افتادگی و فوت و موارد دیگر دستمزد اعلامی در لیست بیمه است و نه دستمزد واقعی فرد.

وی عنوان کرد: در صورتی که میزان دستمزد پیامک شده از میزان دستمزد واقعی فرد مغایر باشد و عنوان شغلی خاصی هم درج شده باشد، احتمالی که وجود دارد این است که بیمه شده در کارگاهی مشغول به کار است که دارای دستمزد مقطوع است که با پرسش از نزدیک ترین شعبه تامین اجتماعی می توان اطمینان حاصل کرد.

کارشناس تامین اجتماعی گفت: کارفرما می تواند در چارچوب قانون کار بین سقف و کف دستمزد اعلامی هر سال با کارگرش توافق کند ولی در حالتی که کارگاه دارای دستمزد مقطوع است، کارفرما برای پرداخت حق بیمه بایستی از جدول مشاغل دارای دستمزد مقطوع اعلامی از طرف سازمان تامین اجتماعی تبعیت کند. که دارای دستمزد و مشاغل مشخصی است.

کانال تلگرام کارگر 24

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دستمزد

حوادث