تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1402 - 19:22
کد خبر : 1594

قانون مرخصی در کارهای شیفتی

قانون مرخصی در کارهای شیفتی
کارگر ۴۸ ساعت استراحت می کند و ۲۴ ساعت کار در صورتی که بعد از ۴۸ ساعت بخواهد یک روز مرخصی بگیرد ۲۴ ساعت از جمع مرخصی های ۱۹۱ ساعت ایشان کاسته می شود.

به گزارش کارگر ۲۴؛ کارشناس ارشد روابط کار در خصوص مرخصی کارگران گفت: مرخصی استحقاقی کارگران برای یک سال کامل۲۶ روز کاری است یعنی ۱۹۱ ساعت در سال مرخصی طلبکارند که چهار جمعه جدای از این ۱۹۱ ساعت می باشد که قابل جمع کردن نیست.

«نیما پرتوی حسینی» اظهار کرد: حالا کارگر ۴۸ ساعت استراحت می کند و ۲۴ ساعت کار در صورتی که بعد از ۴۸ ساعت بخواهد یک روز مرخصی بگیرد ۲۴ ساعت از جمع مرخصی های ۱۹۱ ساعت ایشان کاسته می شود.

پرتوی حسینی افزود: حالت بعدی اینکه اگر کارگر بخواهد در مدت ۴۸ ساعت استراحت خود از مرخصی استفاده نماید این یعنی زمان غیر کاری است و باید با کارفرما توافق شود، زیرا در این صورت رد شدن مرخصی برای کارگر اضافه کاری محسوب می گردد برای همه ساعات آن ، مثلا اگر ۸ ساعت طلب مرخصی در زمان استراحت خود نماید در این صورت ۸‌ ساعت از ۱۹۱ ساعت مرخصی سالانه کسر شده و به صورت اضافه کار باید به کارگر پرداخت شود.

وی در ادامه اظهار کرد: بهترین کار برای اینکه مرخصی کارگران را محاسبه نمایید این است که ساعت مرخصی های ماهانه و سالانه را تبدیل به ساعت کنید.

 

کانال تلگرام کارگر 24

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دستمزد

حوادث