تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 13:36
کد خبر : 1792

اگر ۷۲۰ روز سابقه بیمه دارید درخواست ازکارافتادگی دهید

اگر ۷۲۰ روز سابقه بیمه دارید درخواست ازکارافتادگی دهید
طبق قانون تأمین‌ اجتماعی، یک بیمه‌ شده در صورت عدم توان انجام کار نیز (باوجود ۷۲۰ روز سابقه) می‌تواند درخواست ازکارافتادگی بدهد.

به گزارش کارگر ۲۴ به نقل از ایرنا؛ معاون بیمه‌ ای سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: طبق قانون تأمین‌ اجتماعی، یک بیمه‌ شده در صورت عدم توان انجام کار نیز (باوجود ۷۲۰ روز سابقه) می‌تواند درخواست ازکارافتادگی بدهد.

محمد محمدی اظهار کرد: در صورتی که کارگر طبق نظر پزشک معالج، توانایی خود را به صورت کامل یا جزیی از دست بدهد، پس از مراجعه به شعب تأمین‌اجتماعی به کمیسیون پزشکی (موضوع ماده ٩١ قانون تأمین اجتماعی) معرفی می‌شود و این کمیسیون پس از معاینه و بررسی سوابق پزشکی بیمه‌شده نسبت به صدور رأی با تعیین درصد ازکارافتادگی اقدام می‌کند تا در چارچوب مقررات حکم برقراری مستمری صادر شود.

محمدی گفت: اگر بیمه‌شده طبق نظر کمیسیون پزشکی ۶۶ درصد از توان کاری خود را از دست داده باشد، ازکارافتاده کلی شناخته و در صورتی که میزان کاهش توانایی انجام کار بین ٣٣ تا ۶۶ درصد باشد، ازکارافتاده جزیی شناخته خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین اگر درصد ازکارافتادگی زیر ٣٣ درصد باشد، بیمه‌شده استحقاق دریافت غرامت مقطوع نقص عضو را خواهد داشت. برخی از حادثه‌دیدگان نیز می‌توانند تغییر شغل داده و در مشاغل آسان‌تر بیمه‌پردازی را ادامه دهند تا نهایتا بازنشستگی در چهارچوب قانون تامین‌اجتماعی اتفاق بیافتد.

کانال تلگرام کارگر 24
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 22 در انتظار بررسی : 22 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.