تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 - 10:32
کد خبر : 2505

چقدر طول می کشد تا شکایت کارگر از کارفرما به نتیجه برسد؟

چقدر طول می کشد تا شکایت کارگر از کارفرما به نتیجه برسد؟
کارگری سوال کرد: اگر از کارفرما شکایت کنم حدودا چه مدت طول می کشد تا به نتیجه برسم و چقدر باید هزینه کنم و آیا اصولا به نتیجه می رسم؟ 

کارگری سوال کرد: اگر از کارفرما شکایت کنم حدودا چه مدت طول می کشد تا به نتیجه برسم و چقدر باید هزینه کنم و آیا اصولا به نتیجه می رسم؟

به گزارش کارگر ۲۴؛ سایت بیدبرگ در این خصوص نوشت: طرح شکایت در اداره کار و پیگیری موضوع در هیات مختلف اداره کار هیچ گونه هزینه ای نداره و از نظر مدت زمان جهت حصول نتیجه به عوامل متعددی از جمله میزان پرونده های هر اداره، قطعی شده رای صادره در هیئت تشخیص و یا اعتراض هر یک از طرفین دعوی و ارجاع پرونده به هیئت حل اختلا و …. بستگی دارد ولی از زمان ارائه دادخواست در اداره کار تا قطعیت رای هیئت حل اختلاف حداقل ۳ ماه را در نظر داشته باشید.

درخصوص نتیجه دعوی قطعا بستگی به دلایل و مستنداتی دارد که شما به هیات ارائه می نمائید. هر چه دلایل شما جهت اثبات سابقه کار در کارگاه محکم تر باشد، شانس موفقیت شما نیز افزایش می یابد.

ارسال بازرس جهت بررسی و تحقیقات از کارگاه

درخصوص ارسال بازرس جهت بررسی و تحقیقات از کارگاه نیز شما می توانید این موضوع را در اولین جلسه هیئت تشخیص از نماینده اداره کار تقاضا نمایید و قطعا در صورت نیاز انجام خواهد شد و هیچ هزینه ای هم برای شما نخواهد داشت.

برای اثبات اضافه کاری شما باید مدارک مثبه از جمله دفتر ثبت ورود و خروج کارگاه ، استناد به اطلاعات دستگاه ثبت ورود و خروج کارگاه و …. بنمائید و صرف ادعای شما به کارکرد اضافه برای هیات قابل قبول نمی باشد.

روش اثبات اضافه کاری کارگران

سمیه عبدالوند کارشناس روابط کار می گوید: اثبات اضافه کاری سخت است و به همین خاطر کارفرما می تواند آن را پرداخت نکند پس حتما یا لیست کارکرد ماهانه را با مهر از شرکت از کارفرما بگیرید یا قبل از اضافه کاری مجوز کتبی دریافت کنید.

کانال تلگرام کارگر 24

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 7 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی رضا علی نیا سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

با احترام در عمل ۳ ماه خنده دار من از برج ۱۰ اخراج شدم با ۱۸ سال سابقه هیت تشخیص با کمال بی انصافی درست رسیدگی نکرد والان اعتراض کردم حل اختلاف ۹/۸تازه وقت دادن الن ۸ ماه بیکارم با هزار مشکل

رضا جمعه , ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۲۲

دروغ دروغ دروغ، چقدر دیدیم والان میبینیم که همکارانمون حقشون ضایع میشه.

دستمزد

حوادث