تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1402 - 14:59
کد خبر : 1774

سند پشتیبان را جایگزین سفته کنید/ سند پشتیبان چیست؟

سند پشتیبان را جایگزین سفته کنید/ سند پشتیبان چیست؟
با وجود سند پشتیبان، جای نگرانی وجود ندارد و کارفرمایان می‌توانند از همین حالا به راحتی سند پشتیبان را جایگزین چک و سفته نمایند.

آرمین خوشوقتی کارشناس ارشد روابط کارکارگر ۲۴

اغلب کارفرمایان در زمان استخدام به کارگر خود اعلام می کنند « چک یا سفته باید تحویل دهید.»

متاسفانه برخی کارفرمایان به نوعی از سفته سوء استفاده می کنند و کارگر را تحت فشار قرار می دهند؛ به عنوان مثال زمانی که یک کارگر حقوق آخر خود را مطالبه می کند، به هر دلیلی پرداخت نمی کنند و بنابراین زمانی که کارگر می خواهد شکایت کند، کارفرما چک یا سفته را به اجرا می گذارد. به همین خاطر از نظر دادگاه های دادگستری دیگر چک یا سفته مورد اعتبار نیست.

برخی برای اینکه کار خود را از دست ندهند به ناچار سفته می دهند و ضمن اینکه عده ای هم هستند که  سفته به کارفرما نمی دهند و بنابراین این افراد فرصت های شغلی را از دست می دهند.

«سند پشتیبان» جایگزین سفته

با همکاری یک تیم حقوقی و کسب و کار، تمام این انتظاراتی که کارفرمایان از کارگران دارند به طور کاملا شفاف نوشته شده است. به عنوان مثال کارفرمایان انتظار دارند کارگر نسبت به قرارداد پایبند و در واقع به شرکت متعهد باشد، یا اگر دوره آموزشی برگزار شد، کارگر شرکت کند و نیمه کاره آموزش را رها نکند.

کلیه موارد در حقیقت با رعایت اصول حقوقی و منابع انسانی به صورت شفاف در سندی به عنوان سند پشتیبان نوشته شده که طبق این سند دیگر وقتی یک کارگر می خواهد وارد شرکتی شود مشکلی از بابت دادن سفته نخواهد داشت و از طرفی کارفرما می تواند با خیال آسوده تعهدات شفاف را اطلاع دهد تا کارگر بدون نگرانی آن را امضا کند.

تعهدات چیست؟

مثلا من به عنوان کارگر وقتی از شرکت جدا می شوم متعهد می شوم از اطلاعات شرکت بر علیه شرکت استفاده نکنم یا تا پایان قرادادی که با شرکت دارم، نسبت به قرارداد پایبند بمانم یا روزی که خواستم با شرکت قطع همکاری کنم، اطلاعات، دانش، اسناد و مدارکی که در دست دارم به شرکت تحویل دهم. این موارد کاملا منطقی است و بعید می دانم کارگری بگوید اینها را قبول ندارم.

ممکن است بعد از یک مدتی رابطه کاری بین کارگر و کارفرما ناپایدار شود، بنابراین چون سند پشتیبان از قبل بین طرفین امضا شده، دیگر موجب نمی شود که کارگر مثلا از تحویل دادن اطلاعات، اسناد و مدارک خودداری کند و همینطور موجب نمی شود که کارگر وسط کار، کار را رها کند.

هدف این هست که نیروی انسانی با خیال آسوده این سند را امضا کند و از آن طرف کارفرمایان و کسب و کار ها نیز مطمئن باشند که منافع منطقی، قانونی و حق آنها حفظ می شود.

سوء استفاده دیگر وجود ندارد

در سند پشتیبان قرارداد، تعهدات هم برای کارگر و هم کارفرما در نظر گرفته شده و بنابراین هنگام تنظیم آن لازم است جلساتی با کارفرما گذاشته شود تا آسیب ها و مشکلات برطرف شوند.

سند پشتیبان با نهایت اصول اخلاقی تنظیم شده و بندی که مورد سوء استفاده کارگر و کارفرما باشد به هیچ عنوان در آن وجود ندارد. بنابراین اگر کارگر نسبت به این سند خلف وعده کند نحوه اجرای سند از طریق اداره کار نیست، از طریق دادگستری عملیاتی می شود و خیلی سریع کارفرما به حقوق قانونی خود می رسد.

جهت تنظیم سند پشتیبان با ایمیل زیر در ارتباط باشید:

Khoshvaghti@tamasco.ir

شماره تماس:

۰۲۱-۲۶۴۰۱۳۳۵ ۰۲۱-۲۶۷۰۹۱۵۱

کانال تلگرام کارگر 24

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دستمزد

حوادث