تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 تیر 1402 - 13:39
کد خبر : 1151

آیا تعهد به ۲ سال کار مانع استعفا است؟

آیا تعهد به ۲ سال کار مانع استعفا است؟
کارگر حتی با وجود توافق به عدم استعفا تا ۲ سال، می‌تواند استعفای کتبی خود را به کارفرما داده و توصیه می‌شود سندی از این اتفاق نزد خود داشته باشد.

به گزارش کارگر ۲۴ به نقل از کارتابان؛ استعفای کارگر یکی از روش‌های پایان دادن به قرارداد کار است که در ماده ۲۱ قانون کار پیش بینی شده است. در تبصره ماده ۲۱ قانون کار کارگر مکلف شده است که پس از استعفا یک ماه به کار خود ادامه دهد. یک ماه معین شده در این ماده حداکثر زمان است. مقررات قانون کار آمره هستند و هرگونه توافق بر خلاف مقررات قانون کار باطل است هر چند به صورت کتبی باشد.

توافق بین کارگر و کارفرما در صورتی معتبر و نافذ است که مزایایی برابر و یا بهتر از شرایط مقرر در قانون کار را برای کارگر در بر داشته باشد. بنابراین کارفرما و کارگر برای استعفا در کمتر از یک ماه می‌توانند باهم توافق کنند. تعهد و توافق کارگر با کارفرما برای عدم استعفا تا ۲ سال مغایر با قانون کار است و این توافق باطل است.

کارگر حتی با وجود توافق به عدم استعفا تا ۲ سال، می‌تواند استعفای کتبی خود را به کارفرما داده و توصیه می‌شود سندی از این اتفاق نزد خود داشته باشد. کارگر پس از ارائه استعفا یک ماه به کار خود ادامه دهد و پس از سپری شدن یک ماه از زمان ارائه استعفای کتبی، به قرارداد کار خود خاتمه دهد. با رعایت شرایط استعفا به این ترتیب جریمه استعفا و یا هرگونه وجه التزام دیگر نمی‌تواند تعلق بگیرد.

کانال تلگرام کارگر 24

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دستمزد

حوادث