تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 13:17
کد خبر : 7752

۳ اشتباه رایج در پایه سنوات کارگران

۳ اشتباه رایج در پایه سنوات کارگران
پایه سنوات می‌بایست هر ماه توسط کارفرما به پایه حقوق اضافه و پرداخت شود چون که پایه سنوات جزئی از حقوق پایه محسوب می‌شود پس بنابراین باید به صورت ماهیانه و منظم پرداخت شود.

به گزارش کارگر ۲۴؛ از سال ۹۲ دستورالعمل وزارت کار در این خصوص صادر شده که حتی در صورت تسویه حساب قطعی پایان سال، پایه سنوات سال قبل و همینطور سال جدید باید به مزد کارگر اضافه شود.

اولین اشتباهی که کافرمایان در خصوص پایه سنوات می کنند این هست که اعلام می‌کنند پایه سنوات تنها به حداقل بگیران تعلق می‌گیرد، این موضوع اشتباه است، کلیه کارگران مشمول قانون کار که سال اول خود را به پایان رسانده‌اند، از سال دوم مشمول پایه سنوات می‌شوند و بنابراین ارتباطی به حداقل‌بگیر و سایر سطوح مزدی ندارد.

اشتباه دوم در خصوص محاسبه پایه سنوات هست که اعلام می‌شود کارفرما می‌تواند پایه سنوات را، پایان قرارداد یا در پایان سال یکجا پرداخت کند، این روش نیز اشتباه است، پایه سنوات می‌بایست هر ماه توسط کارفرما به پایه حقوق اضافه و پرداخت شود چون که پایه سنوات جزئی از حقوق پایه محسوب می‌شود پس بنابراین باید به صورت ماهیانه و منظم پرداخت شود.

اشتباه سوم در خصوص پایه سنوات است، برخی اعلام می‌کنند اگر کارفرما پایان سال تسویه قطعی انجام دهد، از سال جدید فقط پایه سنوات همان سال تعلق می‌گیرد، این مورد هم اشتباه هست چون که از سال ۹۲ دستورالعمل وزارت کار در این خصوص صادر شده که حتی در صورت تسویه حساب قطعی پایان سال، پایه سنوات سال قبل و همینطور سال جدید باید به مزد کارگر اضافه شود. پس بنابراین به هیچ عنوان پایه سنوات با تسویه از بین نمی‌رود.

کانال تلگرام کارگر 24

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دستمزد

حوادث