تاریخ انتشار : جمعه 6 مهر 1403 - 12:35
کد خبر : 7306

جوابیه سازمان تامین اجتماعی: اقدامات ما قانونی است

جوابیه سازمان تامین اجتماعی: اقدامات ما قانونی است
چنانچه کارفرما در مهلت مقرر، حق بیمه متعلقه را پرداخت نکرده باشد، سازمان تامین اجتماعی به موجب اختیارات ماده ۵۰ قانون مبلغ حق بیمه و متفرعات آن را از طریق اقدامات اجرایی وصول خواهد کرد. 

سازمان تامین اجتماعی در جوابیه‌ای به مطلب منتشر شده در تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۱ در خبرآنلاین تحت عنوان «سازمان تامین اجتماعی به نهادی علیه کارگر و کارفرما تبدیل شده است» پاسخ داده است.

به گزارش خبرآنلاین، برابر با مواد ۳۶ و ۳۹ قانون تامین اجتماعی، کارفرما هر ماه، مکلف به ارسال لیست حقوق و مزایای مشمول پرسنل تحت امر و پرداخت حق بیمه متعلقه حداکثر تا آخرین روز ماه بعد است. بدیهی است برای حفظ حقوق و شان بیمه‌شدگان محترم و همچنین ایفای تعهدات سازمان تامین اجتماعی به ایشان (از قبیل پرداخت مستمری به بازنشستگان و مستمری بگیران محترم و سایر کمک‌های کوتاه مدت و بلند مدت) وصول حق بیمه امری اجتناب‌ناپذیر است.

در این راستا چنانچه کارفرما در مهلت مقرر، حق بیمه متعلقه را پرداخت نکرده باشد، سازمان تامین اجتماعی به موجب اختیارات ماده ۵۰ قانون مبلغ حق بیمه و متفرعات آن را از طریق اقدامات اجرایی وصول خواهد کرد.

لذا برخلاف اظهار نظر مخاطب گرامی، اقدامات این سازمان منطبق با قانون و صرفا در خصوص آن دسته از کارفرمایانی که به تکالیف قانونی خود عمل نکرده‌اند، خواهد بود. در ضمن مسدود شدن حساب‌های بانکی دفعتا و به یکباره صورت نمی‌پذیرد بلکه کارفرمای مدیون از ابتدای شکل گیری بدهی و مراحل مطالباتی که منجر به صدور حکم لازم‌الاجرا می‌شود، در جریان اقدامات قرار گرفته و کلیه احکام مطالباتی به ایشان ابلاغ می‌شود.

شایان ذکر است، سازمان تامین اجتماعی، کارفرمایان محترم را شریک اجتماعی خود دانسته و همواره مساعدت‌های لازم از جمله تقسیط بدهی و… را در چارچوب قانون برای آن‌ها معمول می‌دارد.

کانال تلگرام کارگر 24
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دستمزد

حوادث