تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 19:39
کد خبر : 4577

فعال کارگری: گوشت از سفره کارگران حذف شده/ شاهد حذف وعده‌های غذایی از سه وعده در روز به یک وعده هستیم

فعال کارگری: گوشت از سفره کارگران حذف شده/ شاهد حذف وعده‌های غذایی از سه وعده در روز به یک وعده هستیم
سمیه گلپور، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافته است، امروز در نشست "مجلس قوی برای ایران قوی" که با محوریت تحقق شعار سال ۱۴۰۲ در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه کارگران تحت فشار تورم با شرایط سختی در معیشت خود مواجه هستند با احتساب تعداد خانوارهایی که سرپرست آنها کارگر است می‌توان گفت بیش از ۱۰ میلیون نفر زیر خط فقر قرار دارند.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور گفت: مطابق قانون باید حقوق کارگران متناسب با میزان تورم افزایش یابد؛ اما در واقع این افزایش حقوق کارگران از تورم جا مانده و قدرت خرید کارگران کاهش یافته است، پیگیری این موضوع یکی از اولویت‌های مهم در مجلس آینده است.

به گزارش ایسنا، سمیه گلپور، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافته است، امروز در نشست “مجلس قوی برای ایران قوی” که با محوریت تحقق شعار سال ۱۴۰۲ در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه کارگران تحت فشار تورم با شرایط سختی در معیشت خود مواجه هستند با احتساب تعداد خانوارهایی که سرپرست آنها کارگر است می‌توان گفت بیش از ۱۰ میلیون نفر زیر خط فقر قرار دارند.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور تصریح کرد: مطابق قانون باید حقوق کارگران متناسب با میزان تورم افزایش یابد؛ اما در واقع این افزایش حقوق کارگران از تورم جا مانده و قدرت خرید کارگران کاهش یافته است، پیگیری این موضوع یکی از اولویت‌های مهم در مجلس آینده است.

وی افزود: در حالی که بحث‌های فراوانی در خصوص سهم بالای یارانه پرداختی دولت مطرح می‌شود؛ اما عمده این یارانه پرداختی به افراد ثروتمند پرداخت می شود و قشر کارگر سهمی از این یارانه پرداختی ندارد.

گلپور ادامه داد: علاوه بر یارانه‌های انرژی، رقمی که دولت برای ارائه کالاهای اساسی مانند نان پرداخت می‌کند، بخش عمده آن به مهاجران غیرقانونی می رسد، این به طوری که در مناطق جنوب شهر شاهد خرید نان با تعداد بالا از سوی مهاجران غیرقانونی هستیم.

این فعال حوزه کارگری عنوان کرد: علاوه بر سهم بالای مهاجران غیرقانونی از یارانه‌های پرداختی با افزایش اشتغال آنها در واحدهای تولیدی بسیاری از کارگرهای ایرانی بیکار مانده‌اند.

به گفته وی؛ گوشت از سفره کارگران حذف شده است و حتی در برخی از خانوارها شاهد حذف وعده‌های غذایی از سه وعده در روز به یک وعده هستیم در این شرایط باید مطابق قانون حقوق کارگران متناسب با تورم افزایش پیدا کند.

گلپور تصریح کرد: مجلس وظیفه دارد اقداماتی را در جهت حمایت از حقوق کارگران انجام دهد و در صورتی که این اقدامات با همراهی وزارتخانه مربوطه همراه نباشد حتی وزیر کار را نیز استیضاح کند.

کانال تلگرام کارگر 24

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.