تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 - 14:32
کد خبر : 2020

روش محاسبه حقوق کارگران در روز تاسوعا و عاشورا (فیلم)

روش محاسبه حقوق کارگران در روز تاسوعا و عاشورا (فیلم)
روش محاسبه حقوق کارگران در روز تاسوعا و عاشورا توسط کارشناس ارشد روابط کار منتشر شد.

روش محاسبه حقوق کارگران در روز تاسوعا و عاشورا توسط کارشناس ارشد روابط کار منتشر شد.

به گزارش کارگر ۲۴؛ «نیما پرتوی» گفت: زمانی که روز تعطیل رسمی با روز جمعه مصادف شود، قانون روز جمعه پابرجاست. اولا کارفرما مکلف است یک روز را بجای روز جمعه برای کارکر تعطیل نماید و برای کار در این روز ۴۰ درصد مزد روزانه جمعه کاری پرداخت نماید و بالاتر از ۸ ساعت کار با ضریب ۱/۸ محاسبه می شود و در صورتی که روزی بجای جمعه تعطیل نشود همه ساعات آن اضافه کار می باشد و ۴۰ درصد مزد روزانه جمعه کاری نیز به کارگر تعلق می گیرد.

پرتوی در ادامه اظهار کرد: موضوع مهم ویدئو روزهایی است که کارگر در یکی از روزهای تعطیلات رسمی کشور از شنبه تا پنج شنبه شیفت‌های کاری ایشان محسوب می گردد. چون مزد این ساعات را پایان ماه دریافت می کند ، برای هر ساعت تعطیل کاری این کارگران ۴۰ درصد مزد بیشتر برای هر ساعت دریافت می کنند.

کارشناس ارشد روایط کار عنوان کرد: کار در تعطیلات رسمی کشور الزاما باید با توافق کارگر انجام گیرد و هیچ گونه اجباری بابت این موضوع وجود ندارد. ضمن اینکه این توافق باید کتبی باشد. در کل تعطیلات رسمی کشور از ساعات کاری کارگر کم می کنند و در هفته ای که روز پنج شنبه تعطیل رسمی بوده است هفت ساعت و بیست دقیقه از ۴۴ ساعت کار قانونی کارگر کسر می کند.

کانال تلگرام کارگر 24

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.