تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 13:33
کد خبر : 1698

معاون وزیر کار: اگر کارگاهی سخت و زیان‌ آور شناخته شد و کارگری در آن بازنشسته شود، در مدت دو سال باید بهسازی و اصلاح انجام شود

معاون وزیر کار: اگر کارگاهی سخت و زیان‌ آور شناخته شد و کارگری در آن بازنشسته شود، در مدت دو سال باید بهسازی و اصلاح انجام شود
معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگر و کارفرما لازم و ملزوم یکدیگر هستند و وزارت کار باید روابط کار بین کارگر و کارفرما را مدیریت کند.

به گزارش کارگر ۲۴ به نقل از بازنشستگان خبرنگاران، علی‌حسین رعیتی‌فرد گفت: کارگر و کارفرما لازم و ملزوم یکدیگر هستند و وزارت کار در جهت وظیفه و رسالتی که دارد باید روابط کار بین کارگر و کارفرما را مدیریت کند؛ زیرا توازن اگر برقرار نشود قطعاً روابط کار به هم می‌خورد و باعث وجود مشکلاتی می‌شود.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم به‌عنوان یک منطقه بخش خصوصی پیشران است و مردم نیز رغبت زیادی به صنایع خودروسازی در این منطقه دارند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت به‌عنوان سیاست‌گذار و بر اساس قانون کار، حفظ و صیانت از نیروی کار چه سرمایه انسانی یا مادی کشور را بر عهده دارد و در شورای عالی حفاظت فنی تلاش می‌کنیم که با دستورالعمل‌های ایمنی و تولید بسته‌های حمایتی از نیروی کار صیانت کنیم و شرایط ایمنی کار نیز بهتر شود.

وی گفت: حوزه تولید صنعت خودرو یک صنعت پایدار است که می‌تواند اشتغال خوبی ایجاد کند و خدمات خوبی به کشور ارائه دهد.

وی بیان کرد: در استان کرمان سند هدف‌گذاری اشتغال تدوین شده و یکی از حوزه‌های مختلف اشتغال، حوزه روابط کار است که اگر رسیدگی به این حوزه خوب انجام نشود باعث ایجاد اختلاف بین کارفرما و کارگر می‌شود و ممکن است روند تولید را با اختلال روبه‌رو کند.

رعیتی‌فرد با اشاره به مشاغل سخت و زیان‌آور عنوان کرد: این مشاغل قانون و آیین‌نامه‌ای دارند و به لحاظ قانونی که در سال ۸۶ مصوب شده، اگر کارگاهی سخت و زیان‌آور شناخته شد و کارگری در آن بازنشسته شود، در مدت دو سال باید بهسازی و اصلاح انجام شود و عوامل آلاینده و زیان‌آور در آن کارگاه کاهش یابد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم عوامل و موضوعات سخت و زیان‌آور را به حداقل برسانیم؛ زیرا به علت بازنشستگی‌های پیش‌از موعد صندوق تأمین اجتماعی با مشکل مواجه می‌شود.

کانال تلگرام کارگر 24
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Leila سه شنبه , ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

آخه تو چی میدونی از مشاغل سخت و زیان آور که میای نظر میدی بیا یک روز تو مشاغل سخت کار کن ببین دوام میاری

دستمزد

حوادث