تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1402 - 14:57
کد خبر : 2111

فلسفه دستمزد مقطوع چیست؟

فلسفه دستمزد مقطوع چیست؟
بر اساس ماده 35 قانون تامین اجتماعی دستمزد مقطوع تعیین شده جهت دریافت کسورات بیمه ارتباطی با دستمزد واقعی دریافتی کارگران ندارد.

به گزارش کارگر ۲۴ به نقل از سایت بیدبرگ؛ بر اساس ماده ۳۵ قانون تامین اجتماعی دستمزد مقطوع تعیین شده جهت دریافت کسورات بیمه ارتباطی با دستمزد واقعی دریافتی کارگران ندارد.

از آنجا که تعیین دستمزد مقطوع به میزانی کمتر از میزان دستمزد واقعی می تواند کارگران بویژه آنهایی را که در سالهای پایانی قبل از بازنشستگی بسر می برند متضرر سازد.

لذا لازم است در این زمینه با هماهنگی هائی که صورت می گیرد ترتیبی اتخاذ شود که حق بیمه از دستمزد واقعی کارگران بیمه شده کسر گردد تا حقی از این قبیل کارگران تضییع نشود.

دستمزد مقطوع تعیین شده از طرف سازمان تأمین اجتماعی بر اساس اختیار ناشی از مواد ۳۱ و ۳۵ قانون تأمین اجتماعی و به پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب شورایعالی تأمین اجتماعی صورت گرفته و با حداقل مزد تعیین شده توسط شورایعالی کار موضوع ماده ۴۱ قانون کار هیچگونه ارتباطی ندارد.

کانال حل اختلاف نوشت: پرداخت کمتر از دستمزد تعیین شده مشمول جریمه است ، اما بیشتر از دستمزد مقطوع نیز باعث ایجاد مزیتی برای کارگر نمی شود و تأثیری در مزایای پرداختی تامین اجتماعی ( مقرری بیمه بیکاری و غرامت مرخصی بیماری و بارداری و یا مستمری بازنشستگی ) ندارد.

ضمنا مزایا ( کمک هزینه مسکن و کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار ) نیز باید پرداخت شود و در لیست بیمه تامین اجتماعی اعمال گردد.

کانال تلگرام کارگر 24

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.