تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402 - 10:09
کد خبر : 820

در یک دیدار کارگری مطرح شد؛

توجه به قشر کارگر باید در اولویت قرار بگیرد

توجه به قشر کارگر باید در اولویت قرار بگیرد
نائب رئیس فراکسیون کارگری مجلس: باید به کارگران وام‌های ۴ درصد برای رهن و خرید مسکن داده شود. طرح‌هایی هم که درقالب مسکن کارگران بوده، متاسفانه به نتیجه نرسیده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان گفت: مشکلات اساسی جامعه کارگری امنیت شغلی و قراردادهای سفید امضا است که این قشر از دیرباز تاکنون با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند اما متاسفانه عزمی برای تضمین امنیت شغلی کارگران دیده نمی‌شود.

به گزارش ایلنا؛ روح الله تجری در دیدار با رحمت الله نوروزی (نائب رئیس فراکسیون کارگری مجلس) اظهار کرد: کارگران وفادارترین قشر به نظام و انقلاب هستند و نقشی مهم و اساسی در تولید ایفا می‌کنند. آنها امروز خواهان بهبود وضعیت معیشتی و قدرت خرید خود هستند زیرا سفره‌شان روز به روز کوچک می‌شود.

وی ادامه داد: حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ فقط ۲۷ درصد افزایش یافت و تورم در کشور بیش از ۴۰ درصد است که این مبلغ حقوق متناسب با تورم نیست. حقوق یک کارگر ۸ میلیون تومان است که باید با این حقوق ناچیز هزینه سنگین اجاره بها، تحصیل فرزندان، خواربار، پوشاک، بهداشت و درمان و ازدواج فرزندان را بدهد.

وی گفت: ۷۰ درصد جامعه کارگری گلستان مستاجر هستند و با این تورم افسارگسیخته حتی توان پرداخت اجاره خود را ندارند. در تصمیم‌گیری‌های حوزه مسکن قشر ضعیف کارگر دیده نمی‌شود و در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد درآمد کارگران صرف بهای مسکن و تأمین آن می‌شود.

وی افزود: تعداد کارگران بیمه شده در گلستان بیش از ۲۸۰ هزار نفر است. ما ۴۶ هزار و ۶۶۹ کارگاه فعال داریم. ۲۷۸ تشکل کارگری، ۸۶ تشکل کارفرمایی و ۶۱ شورای اسلامی کار نیز در استان فعال است.

وی خاطرنشان کرد: باید به کارگران وام‌های ۴ درصد برای رهن و خرید مسکن داده شود. طرح‌هایی هم که درقالب مسکن کارگران بوده، متاسفانه به نتیجه نرسیده است.

کانال تلگرام کارگر 24

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.