تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 - 12:52
کد خبر : 3082

تحت تکفل مادر و پدر

تحت تکفل مادر و پدر
در مواقعی که سن پدر کمتر از 60 سال باشد اما طبق نظریه کمیسیون پزشکی سازمان تأمین اجتماعی از کارافتاده کلی شناخته شود، چنانچه معاش او توسط بیمه شده تأمین شود او نیز می تواند تحت تکفل فرزند خود قرار گیرد.

با توجه به اینکه مادرم ۵۶ سال سن دارد و سن پدرم برای کفالت کمتر از سن قانونی یعنی ۶۰ سال است، آیا میتوانم مادرم را به تنهایی تحت تکفل خود قرار دهم تا از خدمات درمانی تأمین اجتماعی استفاده کند؟

به گزارش کارگر ۲۴ به نقل از آتیه نو؛ با ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه، بیمه پرداز اختیاری تأمین اجتماعی هستم. پدرم با ۵۹ سال سن، فاقد شغل و بیکار اســت و تأمین معاش والدین برعهده من است. با توجه به اینکه مادرم ۵۶ سال سن دارد و سن پدرم برای کفالت کمتر از سن قانونی یعنی ۶۰ سال است، آیا میتوانم مادرم را به تنهایی تحت تکفل خود قرار دهم تا از خدمات درمانی تأمین اجتماعی استفاده کند؟

احمد فاضلی کارشناس تامین اجتماعی گفت: بله، چنانچه پدر بیمه شــده اصلی به علت عدم احراز شرط ســنی نتواند تحت تکفل فرزند بیمه شده خود قرار گیرد، اگر طبق گزارش بازرس فنی شـعبه تأمین اجتماعی مربوطه معاش والدین توسط فرزند خودشان تأمین شود در این حالت مادر بیمه شده با داشتن حداقل ۵۵ سال تمام (مثل مادر شما) می تواند به تنهایی تحت تکفل فرزند بیمه شده خود قرار گرفته و از درمان و سایر تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در قبال افراد تبعی بیمه شدگان استفاده کند. شایان ذکر است در مواقعی که سن پدر کمتر از ۶۰ سال باشد اما طبق نظریه کمیسیون پزشکی سازمان تأمین اجتماعی از کارافتاده کلی شناخته شود، چنانچه معاش او توسط بیمه شده تأمین شود او نیز می تواند تحت تکفل فرزند خود قرار گیرد.

 

کانال تلگرام کارگر 24

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دستمزد

حوادث