تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 1:10
کد خبر : 3143

بیمه بیکاری در صورت واریز نکردن بیمه ۲ ماه اخر اشتغال

بیمه بیکاری در صورت واریز نکردن بیمه ۲ ماه اخر اشتغال
در تاریخ 1402/07/1 از کارگاه تراشکاری اخراج شـده ام، اما کارفرما حق بیمه مرداد و شهریور ماه سال 1402 من را پرداخت نکرده است. مدارکی دارم مبنی بر اینکه در دو ماه مذکور در کارگاه شاغل و حقوق دریافت کرده ام. با این اوصاف، آیا می توانم از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنم؟

کارگری سوال کرد: در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۱ از کارگاه تراشکاری اخراج شـده ام، اما کارفرما حق بیمه مرداد و شهریور ماه سال ۱۴۰۲ من را پرداخت نکرده است. مدارکی دارم مبنی بر اینکه در دو ماه مذکور در کارگاه شاغل و حقوق دریافت کرده ام. با این اوصاف، آیا می توانم از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنم؟

به گزارش کارگر ۲۴ به نقل از آتیه نو؛ کارشناس تامین اجتماعی گفت: در سنوات قبل اگر بین سابقه احراز شده بیمه شده بیکار و تاریخ اخراج او فاصله زیادی ایجاد می شد، بیمه بیکاری برقرار نمی شد. اما اخیرا سازمان تأمین اجتماعی در راستای مساعدت به بیمه شدگان اعلام کرده چنانچه بین سابقه احراز شده بیمه شده و تاریخ اخراج او حداکثر یک ماه فاصله ایجاد شده باشد، شعبه تأمین اجتماعی به استناد رأی مراجع اداره کار و یا قرارداد کار بیمه شده و یا تاریخ بیکاری مندرج در معرفی نامه اداره کار نسبت به محاسبه و مطالبه حق بیمه فاصله ایجاد شده اقدام کرده و بعد از وصول و یا قطعی شـدن آن، مدت مذکور به سابقه بیمه شده افزوده شده و مقرری بیمه بیکاری برقرار می شـود.

احمد فاضلی اظهار کرد: اما اگر فاصله بین سابقه پرداخت حق بیمه بیمه شــده و تاریخ اخراج او بیش از یک ماه است مثل شما، بیمه شده ابتدا باید بر اساس بخشــنامه ضوابط نحوه رسیدگی به ادعای سابقه بیمه شدگان با ارائه مدارک و مستندات موجود، به واحد نامنویسی شعبه تأمین اجتماعی و تکمیل فرم مربوطه، درخواست بررسی سابقه کند؛ چنانچه بعد از طی مراحل قانونی، سابقه مورد ادعای بیمه شــده احراز و حق بیمه دوره مربوطه وصول و یا قطعی شود، بیمه شده می تواند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کند.

کانال تلگرام کارگر 24

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دستمزد

حوادث