تاریخ انتشار : دوشنبه 5 تیر 1402 - 9:24
کد خبر : 1070

آیا بازگشت به کار قبل از اتمام مرخصی استعلاجی امکان‌پذیر است؟

آیا بازگشت به کار قبل از اتمام مرخصی استعلاجی امکان‌پذیر است؟
چنانچه کارگر و کارفرما به صورت غیرقانونی شروع به کار کارگر را اعلام نکنند و کارکرد کارگر را مخفی کنند و کارکرد کارگر در مدت مرخصی استعلاجی از دید تامین اجتماعی مخفی بماند کارفرما نباید برای این مدت بیمه واریز کند.

به گزارش کارگر ۲۴ به نقل از کارتابان؛ اگر استراحت پزشکی تجویز شده به کارگر بیمار به تایید سازمان تامین اجتماعی برسد به عنو ان مرخصی استعلاجی شناخته می‌شود. در مدت مرخصی استعلاجی کارگر بدون حضور در سر کار از حقوقی که تامین اجتماعی پرداخت می‌کند بهره مند می‌شود.

چنانچه کارگر در طول مدت مرخصی استعلاجی و قبل از اتمام مرخصی استعلاجی به دلایلی مانند بهبودی زودهنگام، ضرورت حضور در سر کار و … با اختیار و تمایل خود حاضر به بازگشت به کار شده و در کارگاه مشغول به کار شود از لحاظ قانونی باید کارفرما تاریخ شروع به کار کارگر را به تامین اجتماعی اعلام نموده و از بیمه روزهای کاری کارگر را به تامین اجتماعی واریز کند.

در این حالت تامین اجتماعی صرفا از شروع مرخصی استعلاجی تا تاریخ شروع به کار را به عنوان مرخصی استعلاجی در نظر گرفته و غرامت ایام بیماری و سابقه بیمه این مدت را به کارگر خواهد داد.

چنانچه کارگر و کارفرما به صورت غیرقانونی شروع به کار کارگر را اعلام نکنند و کارکرد کارگر را مخفی کنند و کارکرد کارگر در مدت مرخصی استعلاجی از دید تامین اجتماعی مخفی بماند کارفرما نباید برای این مدت بیمه واریز کند. تامین اجتماعی هم خدمات خود به کارگر را هر چند من غیر حق ارائه می‌نماید.

در صورتی که تامین اجتماعی از این کار مطلع شود خدمات خود برای ایام بیماری و مرخصی استعلاجی کارگر را قطع خواهد کرد و حق بیمه مدت کارکرد کارگر را به انضمام جرائم آن از کارفرما وصول می‌کند.

کانال تلگرام کارگر 24
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دستمزد

حوادث