تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1403 - 13:56
کد خبر : 6550

کارشناس منابع انسانی: هیات وزیران اجازه تعطیل کردن بخش خصوصی را دارد/ تعطیل رسمی (عمومی) ۱۷ مرداد شامل کارگران بخش خصوصی هم بود

کارشناس منابع انسانی: هیات وزیران اجازه تعطیل کردن بخش خصوصی را دارد/ تعطیل رسمی (عمومی) ۱۷ مرداد شامل کارگران بخش خصوصی هم بود
طبق مصوبه هیات وزیران در روز 17 مرداد: با توجه به گرمای بیش از حد هوا و ضرورت پیشگیری از شیوع بیماری‌های ناشی از آن و حفظ سلامت مردم و همچنین مدیریت مصرف انرژی، چهارشنبه 17 مرداد از ساعت 10 صبح در استان های تهران، البرز، قم، اصفهان، خوزستان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، کرمان، فارس، بوشهر، یزد، مرکزی، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه تعطیل رسمی (عمومی) است.

آرمین خوشوقتی کارشناس منابع انسانی در گفتگو با کارگر ۲۴ گفت: علاوه بر تعطیلات رسمی کشور، ۱۱ اردیبهشت ماه نیز جزء تعطیلات رسمی کارگران بحساب می آید. پس ماده ۶۳ قانون کار تفاوتی بین تعطیلات رسمی کارگران و تعطیلات رسمی کشور گذاشته است. به این ترتیب تعطیلات رسمی کارگران از تعطیلات رسمی کشور بیشتر است بخاطر اینکه کارگران ۱۱ اردیبهشت نیز تعطیل هستند.

-در ماده ۶۳ قانون کار یک علاوه بر دارد، یعنی تعطیلات رسمی کارگران علاوه بر تعطیلات رسمی کشور، یک روز ۱۱ اردیبهشت نیز تعطیل اند. پس بنابراین اگر یک روزی تعطیل رسمی اعلام شد، کارگران قطعا از آن تعطیلی بهره مند می شوند.

-در مصوبه ۱۷ مرداد هیات وزیران گفته تعطیل رسمی (عمومی) یعنی عموم مردم در استان های اعلام شده تعطیل اند. پس این تعطیلی ماده ۶۳ قانون کار را دربر می گیرد.

-ممکن است کسی بگوید آیا هیات وزیران اجازه تعطیل کردن بخش خصوصی را دارد؟ بله هیات وزیران می تواند آنجایی که سلامتی و جان مردم در خطر است، تعطیل اعلام کند.

-پس مجدد تاکید می کنم، طبق قانون دولت رأساً در مواردی که خطری جان شهروندان تهدید کند می تواند برخی از روزهای کاری سال را تعطیل اعلام کند و این بخش خصوصی را نیز دربر می گیرد متنها در این مورد اشاره شده که باید نظر سازمان های تخصصی هواشناسی گرفته شود. پس بنابراین در مصوبه هیات وزیران به گرمای هوا و سلامتی شهروندان اشاره شده بود.

– برخی کارگران به اداره کار مراجعه کردند و اداره به آنها گفته بود ۱۷ مرداد از ساعت ۱۰ صبح به بعد (برای استان های اعلام شده) تعطیل نیست. کارگران به این موضوع توجه کنند تا زمانی که اداره کار محل شفاهی اعلام کند هیچ استنادی ندارد. هیچ اداره کاری نمی گوید تعطیل هست یا نیست. چونکه اگر تعطیل بوده اداره کار رودرروی کارفرما قرار می گیرد و از طرفی اگر بگوید تعطیل نبوده دارد خلاف می گوید چرا که بعدا می توانند نامه را از طریق دیوان عدالت اداری ابطال کنند.

-طبق مصوبه هیات وزیران در روز ۱۷ مرداد: با توجه به گرمای بیش از حد هوا و ضرورت پیشگیری از شیوع بیماری‌های ناشی از آن و حفظ سلامت مردم و همچنین مدیریت مصرف انرژی، چهارشنبه ۱۷ مرداد از ساعت ۱۰ صبح در استان های تهران، البرز، قم، اصفهان، خوزستان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، کرمان، فارس، بوشهر، یزد، مرکزی، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه تعطیل رسمی (عمومی) است.

 

کانال تلگرام کارگر 24

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دستمزد

حوادث