تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 تیر 1403 - 10:24
کد خبر : 5745

چرا اخذ چک و سفته از کارگران را توصیه نمی‌کنیم؟

چرا اخذ چک و سفته از کارگران را توصیه نمی‌کنیم؟
اگر خودم در جایگاه آن کارمند قرار داشتم، ترجیح می‌دادم در ازای تعهدات خود، یک چک یا سفته بدهم؟ یا این‌که یک سند دقیق و شفاف را امضا کنم که در آن تعهدات من در قبال کارفرما، به دقت و صراحت روشن شده؟

آرمین خوشوقتی کارشناس منابع انسانی در کانال تلگرامی خود نوشت: به‌عنوان یک مدیرعامل، صاحب کسب‌وکار، مدیر منابع انسانی یا مدیر مالی قبل از این‌که از کارگران خود چک یا سفته سفید امضا بگیریم، از خود بپرسیم …

۱. فلان کارمند من، چرا باید چک یا سفته بدهد؟ آیا وجه نقد یا اموال ارزشمند منقول ( مثل طلا و ارز) نزد وی قرار دارد؟ آیا وامی به او پرداخته‌ام و او در قبال این وام، باید چک و سفته بدهد؟

۲. اگر وجه نقد، مواد اولیه یا محصول در اختیار وی قرار دارد، چرا باید چک یا سفته سفید امضا باشد؟ در این‌صورت نیازی به سفید امضا بودن سفته یا چک نیست و می‌توان معادل ریالی ارزش اموال را در سند پشتیبان درج نموده و در سند پشتیبان، به‌طور کاملا شفاف، به علت اخذ تضمین، و ریز اموال اشاره کرد.

۳. اگر کارمند من، برای حفظ کار یا موقعیت شغلی‌اش، به اجبار پذیرفت که سفته یا چک سفید امضا در اختیار من بگذارد، آیا شعارهای اخلاقی من درباره پایبندی به اخلاق و انصاف، احترام به حقوق دیگران و شفافیت را باور خواهد کرد؟

۴. وقتی من با کارکنانم این‌گونه رفتار می‌کنم و از آن‌ها تحت فشار، چک و سفته دریافت می‌کنم، آن‌ها با مشتریان من چگونه برخورد خواهند کرد؟

۵. اگر خودم در جایگاه آن کارمند قرار داشتم، ترجیح می‌دادم در ازای تعهدات خود، یک چک یا سفته بدهم؟ یا این‌که یک سند دقیق و شفاف را امضا کنم که در آن تعهدات من در قبال کارفرما، به دقت و صراحت روشن شده؟

حالا مجددا به این فکر کنید که دریافت چک و سفته را ترجیح می‌دهید؟ یا سند پشتیبان را؟

کانال تلگرام کارگر 24

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دستمزد

حوادث