تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 - 12:55
کد خبر : 4717

پایه سنوات در لیست بیمه باید تفکیک شود؟

پایه سنوات در لیست بیمه باید تفکیک شود؟
پایه سنوات نیز قانونا جزئی از مزد است و تا زمانی‌که در ليست بيمه، ستون مجزایی برای آن درنظر گرفته نشده باشد، می‌بایستی با مزد جمع شده و به‌طور یکجا در ستون دستمزد روزانه درج گردد.

«آرمین خوشوقتی» کارشناس ارشد روابط کار در کانال تلگرامی «حل اختلاف» نوشت: انتشار اطلاعیه کلی و غیرشفاف بخشنامه اخیر سازمان تامین اجتماعی درخصوص تفکیک پایه سنوات، موجب شد تا صاحبان کسب‌وکار و کارفرمایان تصور کنند که باید در ستون دستمزد روزانه‌ی لیست بیمه، مبلغ پایه‌سنوات را از مزد و حقوق جدا کنند. این در حالی‌ست که هیچ مرجعی، حتی شعب سازمان تامین اجتماعی نیز از نحوه‌ی اجرای این بخشنامه، اطلاعات دقیقی ندارد.

در پاسخ به سوالات مکرر کارفرمایان و صاحبان محترم کسب‌وکار، به اطلاع می‌رساند:

اولا: محاسبات پایه سنوات که به انضمام این بخشنامه منتشر شده است، دقیق نیست. قانونا پایه سنوات، برای سال‌های قبل از ۱۳۹۲ تنها در صورتی تعلق می‌گیرد که با کارگر، تصفیه‌حساب صورت نگرفته باشد. این در حالی‌ست که در جدول پیوست بخشنامه سازمان تامین اجتماعی، پایه سنوات برای ۳۰ سال محاسبه شده است و این موضوع می‌تواند موجب بروز اختلاف بین کارکنان و کارفرمایان گردد.

ثانیا: پایه سنوات نیز قانونا جزئی از مزد است و تا زمانی‌که در لیست بیمه، ستون مجزایی برای آن درنظر گرفته نشده باشد، می‌بایستی با مزد جمع شده و به‌طور یکجا در ستون دستمزد روزانه درج گردد.

کانال تلگرام کارگر 24
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دستمزد

حوادث