تاریخ انتشار : شنبه 10 شهریور 1403 - 12:55
کد خبر : 6603

وزیر نفت مدیران ناکارآمد پتروشیمی را عزل کند

وزیر نفت مدیران ناکارآمد پتروشیمی را عزل کند
امام‌جمعه شهر شهید چمران گفت: مدیران پروازی و غیربومی که خانواده خودشان در سایر استان و شهرستان‌ها زندگی می‌کنند، به‌طورقطع نمی‌توانند مشکلات این منطقه را درک کنند.

امام‌جمعه شهر شهید چمران گفت: از وزیر نفت می‌خواهیم که مدیران شرکت‌های پتروشیمی که به فکر مردم و حل مشکلات منطقه نیستند و به تعبیری برای این منطقه ناکارآمد محسوب می‌شوند را تغییر دهند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام عارف ابراهیمی امام‌جمعه شهر چمران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته‌ که در مسجد جامع امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: از دوم تا هشتم شهریورماه، هفته دولت نام‌گذاری شده است، بر همین اساس هفته دولت را به همه دولتمردان و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه کسانی که در شهرستان بندر ماهشهر و شهر شهید چمران خدمت می‌کنند، تبریک عرض می‌کنیم.

وی یاد و خاطره شهیدان والامقام، دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور و محمدجواد باهنر نخست‌وزیر را گرامی داشت و افزود: باید یادی کنیم از شهدای خدمت به‌ویژه حضرت آیت‌الله رئیسی که حقیقتاً عمر شریف خودش را در راه خدمت به مردم صرف کرد.

امام‌جمعه شهر شهید چمران آغاز به کار دولت چهاردهم را تبریک گفت و بیان کرد: رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان با رئیس‌جمهور و هیئت وزیران، نکات ارزنده‌ای را بیان شد. اجرای عدالت، حل مشکلات اقتصادی، توجه به شعار سال و حرکت به سمت مردمی‌سازی اقتصاد، مهار تورم، ارتقای ارزش پول ملی و انتخاب دقیق و بر اساس شایسته‌سالاری مدیران میانی در وزارتخانه‌ها و استان‌ها از جمله نکات بیان شده در این جلسه بود که مسئولان دولت چهاردهم و مسئولان مربوطه باید بدان توجه کنند.

در کشور قحط‌الرجال نیست

وی خواستار پرهیز از انتصابات پُرحاشیه در دولت چهاردهم شد و تصریح کرد: متأسفانه طی چند وقت گذشته شاهد برخی انتصاب‌ها هستیم که حرف‌وحدیث بسیاری در کشور ایجاد کرده است. به طور یقین در کشور قحط‌الرجال نیست و افراد کارآمد، کاربلد، معتقد به مبانی اسلام و انقلاب بسیاری وجود دارد.
ابراهیمی به مشکلات منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور ده‎ها شرکت پتروشیمی در شهرستان بندر ماهشهر، وزارت نفت برای این منطقه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی انتصاب جناب آقای محسن پاک‌نژاد به‌عنوان وزیر نفت را تبریک گفت و برای ایشان و همکارانشان آرزو موفقیت کرد و بیان کرد: شرایط شهرستان ماهشهر به طور زیادی تحت تأثیر شرکت‌های پتروشیمی است، براین‌اساس انتظار می‌رود که وزیر جدید نفت به طور ویژه به این شهرستان توجه کند و در اولین سفرهای استانی خود، به خوزستان و شهرستان بندر ماهشهر سفر کند که از نزدیک با مشکلات و ظرفیت‌های این منطقه آشنا شود.

امام‌جمعه شهر شهید چمران ادامه داد: مردم شهرستان بندر ماهشهر در حالی در جوار ده‎ها شرکت پتروشیمی زندگی می‌کنند که با مشکلات مختلفی در زمینه‌های عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی، اجتماعی و غیره دست پنجه نرم می‌کنند.

وی عمده مشکل این شهرستان را اشتغال جوانان دانست و عنوان کرد: در حالی ده‌ها شرکت پتروشیمی در این منطقه وجود دارد که چند هزار نفر از جوانان شهرستان بندر ماهشهر بیکار هستند. از وزیر نفت می‌خواهیم که در زمینه اشتغال جوانان نیز نگاه ویژه‌ای به بومیان منطقه داشته باشند و استخدام غیربومیان را ممنوع کنند.

ابراهیمی وجود تبعیض بسیار میان خدمات ارائه شده به کارمندان شرکتی و غیر شرکتی را از دیگر مشکلات شهرستان بندر ماهشهر دانست و گفت: در میان خود افراد شرکتی نیز ده‌ها و بلکه صدها مشکل وجود دارد که همه آنها منتظر تصمیمات وزیر نفت هستند که شاید شرایط زندگی‌شان بهتر شود.

وی خاطرنشان کرد: ما مردم شهرستان بندر ماهشهر به‌ویژه شهر شهید چمران از وزیر نفت می‌خواهیم که مدیران شرکت‌های پتروشیمی که به فکر مردم و حل مشکلات منطقه نیستند و به تعبیری برای این منطقه ناکارآمد محسوب می‌شوند را تغییر دهند و از مدیران دلسوز، کارآمد، مؤمن، معتقد واقعی به مبانی اسلام و انقلاب، جهادی، دغدغه‌مند حل مشکلات مردم و تاحدامکان بومی استفاده کنند.

مدیران پروازی مشکلات منطقه را درک نمی‌کنند

امام‌جمعه شهر شهید چمران گفت: مدیران پروازی و غیربومی که خانواده خودشان در سایر استان و شهرستان‌ها زندگی می‌کنند، به‌طورقطع نمی‌توانند مشکلات این منطقه را درک کنند.

وی عنوان کرد: از وزیر نفت می‌خواهیم که شرکت‌های پتروشیمی را ملزم به انجام وظایف خود در زمینه‌های مسئولیت‌های اجتماعی و در چارچوب قانون کنند و اجازه ندهند برخی از مدیران حق مردم شهرستان بندر ماهشهر، شهر شهید چمران و بندر امام را در خارج از این منطقه و یا حتی خارج استان خوزستان هزینه کنند.

امام‌جمعه شهر شهید چمران در پایان گفت: وزیر نفت به‌خوبی مستحضر هستند به فرموده رهبر انقلاب عمر دولت‌ها بسیار کوتاه است و آنچه که از آنها باقی می‌ماند، اقدامات و اعمال آنهاست. براین‌اساس لطفاً با اقدامات و تصمیمات صحیح و در راستای منافع مردم، نام خود را در اذهان این ملت به نیکی حک کنید.

کانال تلگرام کارگر 24

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دستمزد

حوادث