تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 - 2:03
کد خبر : 6210

رئیس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی:

نگاه ویژه سازمان ویژه منطقه اقتصادی به استخدام نیروهای بومی

نگاه ویژه سازمان ویژه منطقه اقتصادی به استخدام نیروهای بومی
پیام برزگر گفت: در حوزه اداره کار بخش نظارت را قوی تر کردیم. با هماهنگی با مبادی امنیتی و دادگستري استان سعی کردیم به صورت نظام مند بحث نظارت بر کارگاه را بهبود ببخشیم. ضمن اینکه استخدام غیربومی ها را به حداقل رساندیم.

نشست خبر رئیس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (خوزستان) با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش کارگر ۲۴؛ گزیده ای از سخنان پیام برزگر در خصوص اقدامات و اهداف سازمان به این شرح است:

– مهمترین اهدافی که دنبال می کنیم طرح توسعه موسوم به پیشرفت امید است که در حال پیگیری آن هستیم. این طرح در دی ماه سال گذشته در کمیته خدمات زیربنایی مصوب شد اما چند کم و کسری داشت که به حمدالله ۳ مورد آن یعنی بحث پدافند غیرعامل، منابع طبیعی و محیط زیست مرتفع شده است.

– نگاه ما در توسعه ملی به اندازه کافی باید بومی و منطقه ای باشد.

– امیدواریم طرح توسعه چشمه امیدی برای مردم شریف منطقه باشد و بنا داریم کار ماندگاری از طرف منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تقدیم مردم منطقه شود.

–  طرح توسعه منطقه ویژه از سال ۹۵ کلید خورده بود که در اوایل سال ۱۴۰۲ سعی شد با جدیت پیگیری شود. مسائل مختلفی را پیش رو داشتیم که خوشبختانه با پیگیری ها و پشتیبانی هایی که در دولت سیزدهم از طرف وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شد، طرح با سرعت نسبتا مناسبی پیش رفت که شاید در گذشته کمتر کاری با این وسعت انجام شده باشد. لذا با توان داخلی پیگیری های لازم را انجام دادیم و ان شالله در آینده نزدیک کلنگ زنی انجام خواهد شد.

– در حوزه مسئولیت های اجتماعی با مطالعات اولیه ای که انجام شد، سعی ما بر این بود اثربخشی مسئولیت های اجتماعی را بیشتر کنیم. کارهای مختلفی به لحاظ مطالعاتی در بحث مسئولیت های اجتماعی انجام شده است.

– مسیر نسبتا خوبی از اواخر آبان ماه ۱۴۰۱ انتخاب شد، حدود ۵۲ پروژه از طرف شورای سیاست گذاری معرفی شد که در دستور کار شورای راهبردی قرار گرفت. با همه فراز و نشیب ها و کم و کاستی ها امروز تقریبا از ۵۲ پروژه حدود ۲۷ پروژه تکمیل اعتبار شده است. امسال نیز شورای سیاست گذاری رویکرد دیگری را در نطر دارد. به نظر می رسد کلید زدن پروژه های زیرساختی تر و بزرگ تر مدنظر شورای سیاست گذاری باشد.

– سعی کردیم نظام کنترل را تقویت کنیم.

– جایی که موانعی در پروژه ها بود، پیگیری کردیم و مشکلات را رفع کردیم.

– طی دو سال نزدیک به ۱۱۷ میلیارد تومان مدرسه ساختیم.

– در حوزه زیست محیطی خوشبختانه سعی شده کار بهتر پیش برود. هم استان و کشور در حوزه زیست محیطی تقریبا متعهدانه عمل کردند و اثرات نسبتا خوبی داشته و امیدواریم در آینده این اثرات بیشتر شود. در حوزه تسویه آب و پساب و اندازه گیری آلاینده ها کارهای خوبی شده و نیز در حال انجام است.

– در حوزه اکوسیستم خشکی نیز تفاهم نامه ای با محیط زیست و منابع طبیعی استان منعقد کردیم که قرار است حدود ۵ هزار هکتار در کانون ۶ ریزگرد ها که بین ماهشهر و هندیجان هست، درختکاری شود. به امید خدا در آینده شاهد کاهش ریزگرد ها خواهیم بود به طوری که سلامت مردم هم بهبود پیدا کند.

در حوزه سرمایه گذاری و مردمی سازی، خوشبختانه سازمان سعی کرده اقدامات موثری را انجام دهد.

– ۱۲۴ شرکت و ۵۳ طرح فعال در منطقه داریم.

– در حوزه اشتغال سال گذشته ۱۰۰۰ نفر را به معنی اشتغال ثابت ثبت نام کردیم. بالای ۹۰ اینها، اشتغال های بومی هستند و در واقع آمار به ۱۰۰ درصد نزدیک است.

– در حوزه اداره کار بخش نظارت را قوی تر کردیم. با هماهنگی با مبادی امنیتی و دادگستری استان خوزستان سعی کردیم به صورت نظام مند بحث نظارت بر کارگاه را بهبود ببخشیم، ضمن اینکه استخدام غیربومی ها را به حداقل رساندیم.

– اقدامات خوبی طی چند سال در بحث زیرساخت های منطقه ویژه انجام شده است. با وجود مسائل اقتصادی و مشکلات مالی که سازمان داشته اما زیرساخت ها بهبود یافتند.

– در حال حاضر منطقه ویژه پتروشیمی در کل آسیای جنوب غرب جزء بهترین ها شمرده می شود.

 

کانال تلگرام کارگر 24

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دستمزد

حوادث