تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 14:04
کد خبر : 3160

مشمولان طرح طبقه بندی مشاغل بخوانند (+فیلم)

مشمولان طرح طبقه بندی مشاغل بخوانند (+فیلم)
اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای کارگاه هایی که کمتر از 50 کارگر دارند ضروری نیست. اما طبق دستورالعمل اجرای این طرح, تمام کارگاه ها بالای 50نفر کارکن الزامی است.

اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای کارگاه هایی که کمتر از ۵۰ کارگر دارند ضروری نیست. اما طبق دستورالعمل اجرای این طرح, تمام کارگاه ها بالای ۵۰نفر کارکن الزامی است.

به گزارش کارگر ۲۴ به نقل از حل اختلاف؛ در خصوص طرح طبقه بندی مشاغل کارگری سوال کرد: «از دو سال پیش در یک شرکت بزرگ استخدام شدم. شرکت ما قبلا طرح طبقه بندی مشاغل نداشت اما از ابتدای تاسیس، بیشتر از ۵۰ نفر بوده. حقوق من در سال ۱۴۰۲ ماهی ۱۷ میلیون تومان است ولی حقوق بقیه همکارانم ( دقیقا در همین شغل هستند) بالای ۲۰ میلیون تومان است. سال قبل وزارت کار، شرکت ما را مجبور کرد که باید طرح طبقه بندی مشاغل داشته باشیم. الان در حکم کارگزینی خودم دیدم که بعد از طرح طبقه بندی مشاغل، حقوقم ماهانه ۱۹ میلیون تومان شده، یعنی ماهانه ۲ میلیون بیشتر شده آیا علاوه بر اینکه مزد روزانه من، از اینجا به بعد، افزایش پیدا می‌کند، شرکت باید مبلغ دیگری هم به من بدهد؟ منظورم بابت دو سال گذشته است.»

آرمین خوشوقتی کارشناس منابع انسانی گفت: به مبلغی که بعد از اجرای طرح طبقه‌‌‌‌‌بندی، به حقوق شما افزوده می‌شود، ما‌به‌التفاوت ناشی از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ( Back pay) گفته می‌شود. به فرض که شرکت شما در زمان استخدام شما، به ۵۰ نفر رسیده بوده، کارفرما مکلف است ما‌به‌التفاوت معوقه شما را ( از تاریخی که استخدام شده اید، تا تاریخ تصویب طرح طبقه بندی مشاغل) به شما پرداخت نماید. یعنی بابت دوسال گذشته ( ۲۴ ماه که مبلغ کمتری دریافت کرده‌اید) هرماه مبلغ ۲ میلیون تومان می‌بایستی به شما پرداخت گردد. این مبلغ، پرداخت معوق دو سال گذشته است، که بطور تقریبی حدود ۴۸ میلیون تومان است که باید بطور دقیق محاسبه شده و به طور یکجا به شما پرداخت گردد. این مبلغ، علاوه بر حقوقی است که شما بطور ماهانه دریافت خواهید کرد.

 

کانال تلگرام کارگر 24

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دستمزد

حوادث