تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1403 - 14:10
کد خبر : 6385

اخراج ۲ کارگر شرکت کاغذ پارس هفت تپه/ علت: اعتراض نسبت به امنیت شغلی

اخراج ۲ کارگر شرکت کاغذ پارس هفت تپه/ علت: اعتراض نسبت به امنیت شغلی
چند ماه از اعتراضات می گذر اما هنوز پرونده آن بسته نشده است. 2 نفر از کارگران به نام حسین کرد و حسین کیارثی به خبرنگار کارگر 24 گزارش دادند که به تازگی از شرکت اخراج شدند. علت آن: اعتراضات قبلی.

به گزارش کارگر ۲۴؛ از اواخر سال گذشته بود که کارگران شرکت کاغذ پارس هفت تپه به دلیل اجرا نشدن تبدیل وضعیت استخدامی خود از پیمانکاری به قراردادی، تامین نشدن امنیت شغلی خود و نیز متوقف شدن برخی خطوط تولیدی کارخانه دست به اعتراض زده بودند.

اعتراضات تا اردبیهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه یافت اما راه به جایی نبرد و تنها عده ای از کارگران اخراج شدند که با دستور فرمانداری شوش به کار خود بازگشتند.

چند ماه از اعتراضات می گذر اما هنوز پرونده آن بسته نشده است. ۲ نفر از کارگران به نام حسین کرد و حسین کیارثی به خبرنگار کارگر ۲۴ گزارش دادند که به تازگی از شرکت اخراج شدند. علت آن: اعتراضات قبلی.

حسین کرد و حسین کیارثی از کارگران اخراجی شرکت کاغذ پارس هفت تپه می گویند: اگر اعتراض کردیم به خاطر این بود که شرکت داشت رو به خاموشی می رفت.

با شرکت هنوز قرارداد داریم و نسبت به اخراج معترض هستیم. درخواست بازگشت به کار زدیم، امیدواریم اداره کار طرف ما باشد نه شرکت.

دی ماه سال گذشته توافق شده بود که از ابتدای سال ۱۴۰۳ پیمانکار حذف شود و قرارداد مستقیم با شرکت بسته شود اما زیر قولشان زدند و به آن عمل نکردند.

از سال ۹۲ تاکنون قرارداد ها یک ماهه بسته شده که این تخلف است. طبق قانون کار قرارداد ما نباید کمتر از ۸۹ روز باشد.

حقوق معوقه، کارانه و همینطور پول مرخصی را هنوز پرداخت نکردند.

به گزارش کارگر ۲۴؛ طبق گفته کارگران اخراجی، شرکت کاغذ پارس در وضعیت اسف بار قرار دارد و با سرعت بیشتری به سمت نابودی در حال حرکت است.

کانال تلگرام کارگر 24

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دستمزد

حوادث